Stimați colegi,

În ultimii ani, numeroși miniștri din guvernele PSD au șocat opinia publică prin afirmații făcute din senin, care bulversau întreaga societate. Ulterior, ca urmare a reacției populare de respingere, afirmațiile erau catalogate drept „erori de comunicare” sau, cetățenii erau făcuți de vină pentru incapacitatea de a înțelege corect un mesaj greșit.

Este și mai grav cand acest comportament devine o constantă într-un domeniu extrem de sensibil precum educația. În cele 3 luni de când și-a preluat al patrulea mandat de ministru al educației, doamna Andronescu a prezentat adesea în spațiul public idei  care au bulversat, au șocat, au discriminat și au stârnit confuzie. Doamna ministru a revenit apoi asupra unor declarații, dar în unele cazuri, am fost cu toții învinuiți că nu am înțeles ce a vrut să  spună, de fapt, o scuză ieftină pentru faptul că s-a lăsat dusă de val.

Din prima zi de mandat ne-a „amenințat” că în luna martie va veni cu o nouă lege a educației, ceea ce ar fi o gravă eroare, nu doar pentru că suntem în an electoral, dar și pentru că nu ia în considerare rezultatele Programului „România educată”, în care au fost implicați  zeci de mii de profesori, elevi, profesori și părinți și orice lege nouă ar trebui să țină cont de munca lor.

Doamna ministru ne-a mai spus că vrea  să-i țină pe elevi mai puține ore la școală, deși nimeni nu a cerut asta, ci dimpotrivă, părinții elevilor din ciclul primar se plâng de desființarea programului After school și de deficiențele din programul Școală după școală. Părinții se plâng de programa prea încărcată, de prea multe teme, dar degeaba, că nimeni nu-i ascultă și nu le ia în seamă propunerile.

După ce a abandonat propunerea înlocuirii orelor de Educație Fizică cu „Joc și mișcare” pentru clasa pregătitoare, cls I și a II-a, doamna Andronescu ne-a uimit cu intenția de a înființa clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, susținând astfel marginalizarea lor și stârnind mânia părinților și a  specialiștilor în domeniu. O societate incluzivă, așa cum se vrea România, trebuie să facă eforturi pentru a oferi sprijin personalizat copiilor cu cerințe educaționale speciale, pentru a-i ajuta să-și fructifice potențialul și să reușească să se integreze în societate.

Trei zile mai târziu, doamna Andronescu afirmă că dorește mutarea unor clase de învățământul profesional de la orașe la sate, fără să se gândească unde vor face elevii practică, de unde vor fi aduși noii profesori, și ce consecințe va avea o astfel de decizie.

Dacă ne amintim că Doamna Andronescu a desființat școlile de arte și meserii și a vrut intrarea elevilor la facultate fără bacalaureat, ne dăm seama de pericolul pe care îl reprezintă unele afirmații care ar putea fi puse în practică.

Din această cauză, îi cer Doamnei Ministru să se abțină de la a  gândi cu glas tare în spațiul public pentru că funcția pe care o deține  nu-i permite să afirme ceva fără a evalua corect consecințele, fără a se consulta cu factorii afectați și fără a ține cont de nevoile sistemului de învățământ din România.

 

Florica Cherecheș, Deputat PNL de Bihor