Stimată Doamnă Ministru,

Pe lângă rezultatele îngrijorătoare de la simularea evaluării naționale din acest an, am observat o diferență mare între numărul de elevi înscriși în clasa a VII-a respectiv a VIII-a și numărul de elevi care s-au prezentat la această simulare.

Concret, în clasa a VII-a sunt înscriși 182.207 elevi, din care au participat doar 168.108 elevi, adică cu 14.099 mai puțini, iar în clasa a VIII-a din 175.463 copii înscriși au participat doar 164.264 elevi, adică cu 11.199 mai puțini. Așa cum ați declarat în nenumărate rânduri, aceste simulări sunt extrem de necesare pentru a evalua corect cunoștințele elevilor cu câteva luni înainte de examenul propriu-zis.

Simată Doamnă Ministru, eliminând situațiile excepționale care motivează absența unor elevi, cum explicați numărul mare de absenți la simulări, înregistrat la ambele clase?

Aveți în vedere efectuarea unei investigații pentru a determina numărul real de elevi care urmează cursurile claselor a VII-a și a VIII-a în comparație cu numărul de elevi înscriși și motivele concrete ale absenței lor de la simulări?

Vă mulțumesc și aştept răspuns în scris.

 

Deputat PNL,  Florica Cherecheş