Întrebări și interpelări

//Întrebări și interpelări

Profesia de îngrijitor grupă învățământ preșcolar

La Cabinetul meu parlamentar s-au prezentat mai multe îngrijitoare copii din grădinițe, care mi-au sesizat o problemă de salarizare, apărută după aplicarea Legii 153/2017. Înainte de apariția acestei legi, îngrijitoarele erau considerate personal didactic auxiliar, dar după promulgarea Legii 153, ele au trecut în categoria personalului nedidactic, pierzând și la salariu, și prin nedecontarea navetei.

24 aprilie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Numărul de locuri alocat pentru învățământul profesional și tehnic în anul școlar 2018/2019

Educația în domeniul profesional și tehnic este absolut necesară pentru a asigura un mediu incluziv și sustenabil pentru dezvoltarea economico-socială a oricărei țări. În timp ce dă șanse de valorificare a talentelor individuale, investiția în această zonă a educației poate aduce o contribuție majoră la creșterea competitivității economice, inclusiv în numeroase sectoare în care omul

11 aprilie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Organizarea învăţământului dual pentru calificări profesionale de nivel 3,4 şi 5

Doamna Ministru, Legea Nr. 82 din 30 martie 2018 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2016 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, art. 33^1 introducea organizarea învăţământului dual pentru dobândirea de calificări profesionale de nivel 4 şi 5 începând cu anul şcolar 2019-2020. De asemenea, absolvenţii învăţământului profesional, inclusiv dual,

11 aprilie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Definiția termenului de “persoană” într-un manual de clasa a X-a.

Stimată Doamnă Ministru, În presa de specialitate dedicată învățământului, a fost raportat un caz extrem de grav privind conținutul unui manual de psihologie de clasa a X-a, mai exact manualul publicat de SC Aramis Print, coordonator Mielu Zlate. În cadrul subcapitolului „Conceptul de persoană”, apare definiția „noțiunea de persoană este aplicabilă doar omului, dar nu

4 aprilie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Rata de promovare extrem de redusă în urma simulării la examenul de Bacalaureat

Stimată Doamnă Ministru, Simularea pentru examenul de Bacalaureat aduce aceleași rezultate dezastruoase ca anii trecuți, doar 36,52 % fiind rata de promovare cumulată (clasa a XI-a și clasa a XII-a), o creștere de 0,36 % față de anul trecut. Elevii de clasa a XII-a au înregistrat doar 42,15 % rată de promovare. Cu toate că

4 aprilie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Procentul mic de elevi care au obținut minim nota 5 la simularea națională

Stimată Doamnă Ministru, Deși am observat o ușoară creștere față de anul trecut a rezultatelor simulării naționale la clasa a VIII-a, procentul de 53,1% note peste 5 este unul extrem de îngrijorător în perspectiva examenului din această vară. După cum știți, nici elevii din clasa a VII-a nu s-au prezentat mai bine, doar 52,4% dintre

28 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Numărul mare de absenți la simularea evaluării naționale

Stimată Doamnă Ministru, Pe lângă rezultatele îngrijorătoare de la simularea evaluării naționale din acest an, am observat o diferență mare între numărul de elevi înscriși în clasa a VII-a respectiv a VIII-a și numărul de elevi care s-au prezentat la această simulare. Concret, în clasa a VII-a sunt înscriși 182.207 elevi, din care au participat

28 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Evaluarea personalului de conducere din inspectoratele şcolare respectiv Casele Corpului Didactic

Doamna Ministru, Jocul politic este suprem în zilele noastre iar interesul faţă de problemele reale este doar la modul declarativ. Acest lucru se observă uşor după bunul mers al lucrurilor, fie că vorbim de educaţie, sănătate, transporturi sau orice alt domeniu. Cu toate acestea, speram ca măcar educaţia să fie privată de mediocritate, incompetenţă, ignoranţă

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Finanţarea programelor de formare continuă

Doamna Ministru, Așa cum bine știți, calitatea actului educaţional este strâns legată de formarea continuă a cadrelor didactice. Aceasta tinde să devină superficială, în condiţiile în care nu există un sistem coerent care să coreleze oferta de programe de formare, cu nevoile reale ale cadrelor didactice, din punctul de vedere al dezvoltării competenţelor profesionale şi

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Plata membrilor Comisiilor COSP

Doamna Ministru, Conform art. 9 alin. (8) din OMENCŞ 1985/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale, ”Finanţarea posturilor

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|