Stimate Domnule Ministru,

Integrarea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă este un deziderat pentru societatea românească care se dorește incluzivă, și care dorește să ofere șanse egale la educație tuturor copiilor.

Pe lângă instruirea tuturor cadrelor didactice prin module speciale în care să fie pregătite să se ocupe de acești copii și să răspundă provocărilor pe care aceștia le oferă uneori, este nevoie de personal de suport pentru asistarea acestor elevi. Copiii cu cerințe speciale au nevoie fie de profesor de sprijin, fie de consilier școlar, fie de facilitator școlar. Această profesie din urmă nu există însă în Clasificarea operațiilor din România, deși nevoia este evidentă și exprimată de ceva vreme de specialiștii în domeniu.

Domnule Ministru, aveți în vedere introducerea acestei ocupații în COR? Dacă da, care este orizontul de timp? Dacă nu, cum motivați acest lucru?

Aștept răspuns scris.

 

Florica Cherecheș, Deputat PNL de Bihor, Vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport