Activitate parlamentară

/Activitate parlamentară

Numărul mare de absenți la simularea evaluării naționale

Stimată Doamnă Ministru, Pe lângă rezultatele îngrijorătoare de la simularea evaluării naționale din acest an, am observat o diferență mare între numărul de elevi înscriși în clasa a VII-a respectiv a VIII-a și numărul de elevi care s-au prezentat la această simulare. Concret, în clasa a VII-a sunt înscriși 182.207 elevi, din care au participat

28 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Ministerul Simulării Naționale

Stimați colegi, Acum câteva zile au fost făcute publice rezultatele simulărilor naționale pentru clasa a VIII-a, respectiv în premieră pentru clasa a VII-a, acestea fiind din nou dezastruoase pentru elevii ambelor clase, puțin peste jumătate dintre aceștia reușind să obțină minim nota 5. Aceste rezultate însă, au devenit din păcate o obișnuință, și acele programe

28 martie 2019|Activitate parlamentară, Declarații politice|

Evaluarea personalului de conducere din inspectoratele şcolare respectiv Casele Corpului Didactic

Doamna Ministru, Jocul politic este suprem în zilele noastre iar interesul faţă de problemele reale este doar la modul declarativ. Acest lucru se observă uşor după bunul mers al lucrurilor, fie că vorbim de educaţie, sănătate, transporturi sau orice alt domeniu. Cu toate acestea, speram ca măcar educaţia să fie privată de mediocritate, incompetenţă, ignoranţă

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Finanţarea programelor de formare continuă

Doamna Ministru, Așa cum bine știți, calitatea actului educaţional este strâns legată de formarea continuă a cadrelor didactice. Aceasta tinde să devină superficială, în condiţiile în care nu există un sistem coerent care să coreleze oferta de programe de formare, cu nevoile reale ale cadrelor didactice, din punctul de vedere al dezvoltării competenţelor profesionale şi

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Plata membrilor Comisiilor COSP

Doamna Ministru, Conform art. 9 alin. (8) din OMENCŞ 1985/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale, ”Finanţarea posturilor

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Unic din prima secundă

Sâmbătă, 23 martie, în aproximativ 500 de localități din România și Republica Moldova, va avea loc Marșul pentru viață 2019, având ca temă „Unic din prima secundă”. Va fi o manifestare de prețuire pentru darul vieții, o recunoaștere a faptului că fiecare persoană e unică și are o valoare infinită, o manifestare de susținere pentru

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Declarații politice|

Generalizați programul, nu pilotarea lui!

Pentru al treilea an consecutiv, Guvernul pilotează Programul „Masă la școală” în aproximativ aceleași 50 de unități școlare. Afirmația este doar parțial adevărată pentru că 13 din cele 50 de școli nu au implementat nici măcar o zi programul, altele au făcut-o parțial, timp de câteva săptămâni. Acest program contribuie la reducerea abandonului școlar prin

13 martie 2019|Activitate parlamentară, Declarații politice|

Aprobarea standardului minim de cost pentru serviciile sociale

Stimate Domnule Ministru, În cursul anului trecut, a fost revizuită Hotărârea de Guvern nr 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale și a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabilește contribuția lunară de întreținere datorată de către susținătorii legali ai persoanelor vârsnice din centrele rezidențiale. Hotărârea privind

13 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Modificarea numărului de săptămâni de cursuri pentru învăţământul profesional şi liceal tehnologic

Doamna Ministru, După cum îi spune şi numele, prin OMEN 3207/22.02.2019 aţi dorit să luaţi unele ”măsuri de aplicare şi corelare a planurilor de învăţământ pentru învăţământul profesional, liceal-filiera tehnologică şi postliceal cu structura anului şcolar 2019-2020”. Venit târziu în raport cu stadiul de desfăşurare a etapelor de mobilitate pentru anul şcolar următor, acesta diminuează

6 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Procentul scăzut de copii înscriși în structuri de educație și îngrijire timpurie

Stimată Domnă Ministru, Conform Raportului European de țară din 2019 privind România, una din marile deficiențe în domeniul preșcolar o reprezintă rata scăzută de participare a copiilor la structuri de educație și îngrijire preșcolară. În cazul copiilor între 4 ani și vârsta de începere a învățământului primar obligatoriu, rata de participare este de  88%, față

6 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|