Întrebări și interpelări

//Întrebări și interpelări

Evaluarea personalului de conducere din inspectoratele şcolare respectiv Casele Corpului Didactic

Doamna Ministru, Jocul politic este suprem în zilele noastre iar interesul faţă de problemele reale este doar la modul declarativ. Acest lucru se observă uşor după bunul mers al lucrurilor, fie că vorbim de educaţie, sănătate, transporturi sau orice alt domeniu. Cu toate acestea, speram ca măcar educaţia să fie privată de mediocritate, incompetenţă, ignoranţă

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Finanţarea programelor de formare continuă

Doamna Ministru, Așa cum bine știți, calitatea actului educaţional este strâns legată de formarea continuă a cadrelor didactice. Aceasta tinde să devină superficială, în condiţiile în care nu există un sistem coerent care să coreleze oferta de programe de formare, cu nevoile reale ale cadrelor didactice, din punctul de vedere al dezvoltării competenţelor profesionale şi

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Plata membrilor Comisiilor COSP

Doamna Ministru, Conform art. 9 alin. (8) din OMENCŞ 1985/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale, ”Finanţarea posturilor

20 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Aprobarea standardului minim de cost pentru serviciile sociale

Stimate Domnule Ministru, În cursul anului trecut, a fost revizuită Hotărârea de Guvern nr 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale și a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabilește contribuția lunară de întreținere datorată de către susținătorii legali ai persoanelor vârsnice din centrele rezidențiale. Hotărârea privind

13 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Modificarea numărului de săptămâni de cursuri pentru învăţământul profesional şi liceal tehnologic

Doamna Ministru, După cum îi spune şi numele, prin OMEN 3207/22.02.2019 aţi dorit să luaţi unele ”măsuri de aplicare şi corelare a planurilor de învăţământ pentru învăţământul profesional, liceal-filiera tehnologică şi postliceal cu structura anului şcolar 2019-2020”. Venit târziu în raport cu stadiul de desfăşurare a etapelor de mobilitate pentru anul şcolar următor, acesta diminuează

6 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Procentul scăzut de copii înscriși în structuri de educație și îngrijire timpurie

Stimată Domnă Ministru, Conform Raportului European de țară din 2019 privind România, una din marile deficiențe în domeniul preșcolar o reprezintă rata scăzută de participare a copiilor la structuri de educație și îngrijire preșcolară. În cazul copiilor între 4 ani și vârsta de începere a învățământului primar obligatoriu, rata de participare este de  88%, față

6 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Situația noilor ambulanțe

Stimată Doamnă Ministru, La finele anului trecut, serviciile de ambulanță județene din țară au fost dotate cu ambulanțe marca Renault Master, ambulanțe care au înlocuit în mare parte ambulanțele vechi. La prima vedere, aceste ambulanțe sunt spațioase, însă, din păcate, amplasarea aparaturii în interior, precum și a spațiilor destinate medicamentelor și materialelor sanitare nu sunt

6 martie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Perpetuarea violenței în școli

Stimată Doamnă Ministru, Sunt nevoită să revin asupra fenomenului violenței din școli, fenomen extrem de grav care continuă să fie o problemă în școlile din țara noastră. În ultimul incident este vorba de un elev al unei școli din Satu-Mare, bătut cu bestialitate de elevi ai aceleiași școli. Și mai grav este faptul că, deși

27 februarie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Expirarea mandatelor personalului de conducere, îndrumare şi control din inspectoratele şcolare

Stimată Doamnă Ministru, Rolul unui lider, şi nu al unui şef, în implementarea culturii organizaţionale care să ducă la bunăstare şi progres, este, fară îndoială, extrem de important. Având în vedere tumultul legislativ în care se desfăşoară procesul instructiv-educativ în România, un proces decizional, motivaţional şi de control calitativ, poate avea un impact major. În

20 februarie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|

Opțiunea mutării claselor profesionale la sate

Stimată Doamnă Ministru, În cadrul Adunării generale a Asociației Comunelor din România, v-ați exprimat intenția de a muta clase din învățământul profesional de la liceele și scolile profesionale din orașe la școlile generale din sate, cu scopul de a reduce abandonul școlar. Acum când România străbate cea mai acută criză a forței de muncă, dezvoltarea

20 februarie 2019|Activitate parlamentară, Întrebări și interpelări|